Algemene voorwaarden Brasserie ROBuust
E-mail: info@brasserierobuust.nl
Website: www.bierobuust.nl
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Toepasselijkheid
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Brasserie ROBuust.
Brasserie ROBuust en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
Brasserie ROBuust en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van
anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes
Aanbiedingen en offertes van Brasserie ROBuust zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Brasserie ROBuust en de Klant dit schriftelijk
afspreken.
Artikel 4 – Aanvaarding
Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Brasserie ROBuust de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Brasserie ROBuust slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.
Artikel 5 – Prijzen
Brasserie ROBuust hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
Brasserie ROBuust mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
Brasserie ROBuust en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
Brasserie ROBuust mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
Brasserie ROBuust moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de
richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
Brasserie ROBuust mag de prijzen jaarlijks aanpassen.
Brasserie ROBuust zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
Een consument mag de overeenkomst met Brasserie ROBuust opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 6 – Betalingen en betalingstermijn
Brasserie ROBuust mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
De Klant moet een betaling achteraf binnen 8 dagen na levering hebben voldaan.
De betalingstermijnen die Brasserie ROBuust hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de
Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Brasserie ROBuust aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
Brasserie ROBuust mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 7 – Gevolgen te late betaling
Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Brasserie ROBuust de wettelijke rente per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Brasserie ROBuust.
De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Brasserie ROBuust zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft
betaald.
In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen
van Brasserie ROBuust op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Brasserie ROBuust, dan moet hij
nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 8 – Herroepingsrecht Artikel 9 – Opschortingsrecht
Artikel 10 – Verrekening
Artikel 11 – Verzekering
De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal: geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst zaken van Brasserie ROBuust die bij de Klant aanwezig zijn zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
De Klant geeft op eerste verzoek van Brasserie ROBuust de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 12 – Garantie
Artikel 13 – Uitvoering van de overeenkomst
Brasserie ROBuust voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
Brasserie ROBuust mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel
voorschot door de Klant.
De Klant moet ervoor zorgen dat Brasserie ROBuust op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
Zorgt de Klant er niet voor dat Brasserie ROBuust tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra
kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 14 – Informatieverstrekking door de Klant
De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik-baar aan Brasserie ROBuust.
De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Brasserie ROBuust de betreffende bescheiden.
Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Brasserie ROBuust redelijkerwijs verlangde informatie,
gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 15 – Geheimhouding
De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van Brasserie ROBuust ontvangt geheim.
Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Brasserie ROBuust waarvan de Klant weet of redelijker-wijs
kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan
Brasserie ROBuust schade kan berokkenen.
De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
Artikel 16 – Boetebeding
Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Brasserie ROBuust voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die
overtreding voortduurt.
De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook
hoeft er geen sprake te zijn van schade.
Brasserie ROBuust mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
Artikel 17 – Vrijwaring
Artikel 18 – Klachten
De Klant moet een door Brasserie ROBuust geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Brasserie ROBuust daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Brasserie ROBuust hiervan op de hoogte stellen.
De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort-koming, zodat Brasserie ROBuust hierop gepast kan reageren.
De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Brasserie ROBuust.
Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Brasserie ROBuust andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 19 – Ingebrekestelling
Artikel 20 – Aansprakelijkheid Klant
Artikel 21 – Aansprakelijkheid Brasserie ROBuust
Brasserie ROBuust is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
Wanneer Brasserie ROBuust aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
Brasserie ROBuust is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
Wanneer Brasserie ROBuust aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 22 – Vervaltermijn
Artikel 23 – Ontbinding
De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Brasserie ROBuust toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
Is de nakoming van de verplichtingen door Brasserie ROBuust nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Brasserie ROBuust in verzuim is.
Brasserie ROBuust mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Brasserie ROBuust kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 24 – Overmacht
In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Brasserie ROBuust door de Klant niet aan Brasserie ROBuust kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
– een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
– wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen – stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
– computer-virussen
– stakingen
– overheidsmaatregelen
– vervoersproblemen
– slechte weersomstandigheden
– werkonderbrekingen
Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Brasserie ROBuust 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Brasserie ROBuust kan nakomen.
Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Brasserie ROBuust de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
Brasserie ROBuust hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Brasserie ROBuust hiervan voordeel heeft.
Artikel 25 – Wijziging overeenkomst
Artikel 26 – Wijziging algemene voorwaarden
Brasserie ROBuust mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Brasserie ROBuust altijd doorvoeren.
Ingrijpende wijzigingen zal Brasserie ROBuust zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst
opzeggen.
Artikel 27 – Overgang van rechten
De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Brasserie ROBuust aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Brasserie ROBuust.
Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 28 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Brasserie ROBuust bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 29 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Brasserie ROBuust is Nederlands recht van toepassing.
De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Brasserie ROBuust is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Brasserie ROBuust, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 01 januari 2024.
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Toepasselijkheid
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Robuust Living.
Robuust Living en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
Robuust Living en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van
anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 – Aanbiedingen en offertes
Aanbiedingen en offertes van Robuust Living zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Robuust Living en de Klant dit schriftelijk
afspreken.
Artikel 4 – Aanvaarding
Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Robuust Living de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Robuust Living slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.
Artikel 5 – Prijzen
Robuust Living hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
Robuust Living mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
Robuust Living en de Klant spreken voor een dienstverlening door Robuust Living een totaalbedrag als richtprijs af,
tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
Robuust Living mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
Robuust Living moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs
meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen,
wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
Robuust Living mag de prijzen jaarlijks aanpassen.
Robuust Living zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
Een consument mag de overeenkomst met Robuust Living ongedaan maken wanneer hij het niet eens is met
de prijsverhoging.
Artikel 6 – Betalingen en betalingstermijn
Robuust Living mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag eisen.
De Klant moet een factuur binnen 8 dagen na factuurdatum aan Robuust Living betalen, tenzij anders is afgesproken of op de factuur een andere betaaltermijn staat.
Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat wanneer de Klant het bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Robuust Living de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
Robuust Living mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 7 – Gevolgen te late betaling
Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Robuust Living de wettelijke rente per maand
voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Robuust Living.
De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Robuust Living zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft
betaald.
In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen
van Robuust Living op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Robuust Living, dan moet hij nog
steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 8 – Recht van reclame
Wanneer de Klant in verzuim is, mag Robuust Living het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
Robuust Living maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan Robuust Living, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 9 – Herroepingsrecht
Artikel 10 – Opschortingsrecht
Artikel 11 – Retentierecht
Robuust Living kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Robuust Living heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan Robuust Living.
Robuust Living is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.
Artikel 12 – Verrekening
Artikel 13 – Eigendomsvoorbehoud
Robuust Living blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van Robuust Living met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
Tot die tijd in lid 1 kan Robuust Living gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen,
vervreemden of op een andere manier bezwaren.
Wanneer Robuust Living gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst
ongedaan gemaakt en mag Robuust Living van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
Artikel 14 – Levering
Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
Levering vindt plaats bij Robuust Living, tenzij anders wordt afgesproken.
Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Robuust Living zijn verplichtingen
opschorten totdat de Klant betaalt.
Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan Robuust
Living kan tegenwerpen.
Artikel 15 – Levertijd
De levertijden van Robuust Living zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
De levertijd gaat in wanneer de door de Klant voor akkoord getekende offerte aan Robuust Living door Robuust Living schriftelijk of elektronisch is bevestigd aan de Klant.
De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Robuust Living later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken.
Artikel 16 – Feitelijke levering
Artikel 17 -Transportkosten
Artikel 18 – Verpakking en verzending
Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Robuust Living niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Robuust Living. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Robuust Living niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 19 – Verzekering
De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst zaken van Robuust Living die bij de Klant aanwezig zijn
zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
De Klant geeft op eerste verzoek van Robuust Living de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 20 – Bewaring
Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.
Artikel 21 – Montage en of installatie
Artikel 22 – Garantie
Wanneer de Klant en Robuust Living een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Robuust Living enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
De garantie geldt niet:
– in het geval van normale slijtage
– voor schade ontstaan door ongevallen
– voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
– voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
– wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die Robuust Living levert, gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 23 – Ruilen
De Klant mag een gekocht artikel ruilen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
ruilen vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop waarbij de Klant de originele factuur kan laten zien
het product wordt teruggebracht in de originele verpakking en met het aangehechte originele prijskaartje het product is nog niet gebruikt
Afgeprijsde artikelen, bederfelijke producten, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de Klant aangepaste artikelen kunnen niet worden geruild.
Artikel 24 – Uitvoering van de overeenkomst
Robuust Living voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
Robuust Living mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
De Klant moet ervoor zorgen dat Robuust Living op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
Zorgt de Klant er niet voor dat Robuust Living tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 25 – Informatieverstrekking door de Klant
De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik-baar aan Robuust Living.
De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Robuust Living de betreffende bescheiden.
Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Robuust Living redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 26 – Intellectueel eigendom
Robuust Living behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.
De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Robuust Living aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.
Artikel 27 – Geheimhouding
De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van Robuust Living ontvangt geheim.
Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Robuust Living waarvan de Klant weet of redelijker-wijs
kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan
Robuust Living schade kan berokkenen.
De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
Artikel 28 – Boetebeding
Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Robuust Living voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook
hoeft er geen sprake te zijn van schade.
Robuust Living mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
Artikel 29 – Vrijwaring
Artikel 30 – Klachten
De Klant moet een door Robuust Living geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Robuust Living daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Robuust Living hiervan op de hoogte stellen.
De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort-koming, zodat Robuust Living hierop gepast kan reageren.
De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Robuust Living.
Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Robuust Living andere
werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 31 – Ingebrekestelling
Artikel 32 – Aansprakelijkheid Klant
Artikel 33 – Aansprakelijkheid Robuust Living
Robuust Living is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
Wanneer Robuust Living aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
Robuust Living is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
Wanneer Robuust Living aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 34 – Vervaltermijn
Artikel 35 – Ontbinding
De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Robuust Living toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
Is de nakoming van de verplichtingen door Robuust Living nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Robuust Living in verzuim is.
Robuust Living mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Robuust Living kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 36 – Overmacht
In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Robuust Living door de Klant niet aan Robuust Living kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
– een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
– wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen – stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
– computer-virussen
– stakingen
– overheidsmaatregelen
– vervoersproblemen
– slechte weersomstandigheden
– werkonderbrekingen
Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Robuust Living 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Robuust Living kan nakomen.
Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Robuust Living de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
Robuust Living hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Robuust Living hiervan voordeel heeft.
Artikel 37 – Wijziging overeenkomst
Artikel 38 – Wijziging algemene voorwaarden
Robuust Living mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Robuust Living altijd doorvoeren.
Ingrijpende wijzigingen zal Robuust Living zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst
opzeggen.
Artikel 39 – Overgang van rechten
De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Robuust Living aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Robuust Living.
Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 40 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Robuust Living bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 41 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Opgesteld op 01 januari 2024.
Brasserie Robuust
info@brasserierobuust.nl
+31 6 42 45 10 45
Robuust Living
info@robuustliving.nl
+31 6 39 51 41 63
Robuust Living & Brasserie
Rijksweg 64
6269 AD Margraten
Dinsdag t/m zondag
10:00 – 18:00
Website door: Studio Perspectiv